darba laika uzskaite

Darbalaika “zādzības” un to nodarītie zaudējumi uzņēmumam

Laiks ir nauda. Tas jo īpaši attiecas uz mazo uzņēmumu īpašniekiem, kuri uzsāk vai attīsta savu biznesu.

Spēja pareizi pārvaldīt darbaspēka izmaksas ir liela lieta. Laika “zādzība” var būt viens no faktoriem, kas ietekmē peļņu, un tas ir arī viens no iemesliem, kāpēc darbalaika uzskaites programmatūra ir kļuvusi par galveno uzņēmumu balstu.

Ja darba devējs nepievērš uzmanību detaļām, tas viņam var dārgi maksāt.

Dažkārt laika “zādzība” ir ļaunprātīga, citreiz sliktas apmācības vai darba politikas neizpratnes dēļ.

Kas ir darbalaika “zādzība”?

Laika “zādzība” ir liela, bet slēpta problēma gandrīz visās nozarēs.

Laika “zādzība” būtībā ir prakse, kad darbinieki saviem darba devējiem laiku, kad viņi faktiski nestrādāja, uzrāda kā nostrādātu.

Darbalaika “zādzības” var izpausties dažādos veidos:

  • Darbalaika ievadīšana cita vietā
  • Darba uzsākšana vēlāk, nekā paredzēts
  • Darba beigšana agrāk, nekā paredzēts
  • Pusdienu pauzes garākas, nekā paredzēts
  • Virsstundas bez vienošanās
  • Personīgo darīšanu kārtošana darbalaikā
  • Neefektīvs darbs

Ir svarīgi atzīmēt, ka laika “zādzība” ne vienmēr ir ļaunprātīga. Tas var notikt arī nejauši, piemēram, darbinieks aizmirsis atzīmēt pusdienas.

Ir arī situācijas, kad darbiniekam nav precīza veida, kā izsekot savu darba laiku un cilvēka instinkts liek viņam savu nostrādāto laiku pārvērtēt vai noapaļot uz augšu.

Patiesie zaudējumi, ko rada darbalaika “zādzības”

Begin OÜ veiktais pētījums parādīja, ka darbalaika “zādzību” dēļ darba devēji zaudē apmēram 4,5 stundas nedēļā uz katru darbinieku.

Cits pētījums, ko veica Amerikas Darba devēju federācija, atklāja, ka katrs ceturtais darba ņēmējs atzīst, ka ir noapaļojis savu nostrādāto laiku par vismaz 75%.

Ja jums ir daudz darbinieku un daudzi no viņiem nodarbojas ar laika “zādzībām”, tas nozīmē, ka jums ātri jāreaģē uz šo problēmu.

Pretējā gadījumā notiks tā, ka jūsu darbinieki iesniegs viltotas darba laika uzskaites lapas un jūs maksāsiet viņiem par neefektīvi pavadīto darba laiku simtiem vai pat tūkstošiem eiro vairāk, nekā vajadzētu.

Pārmaksa par neproduktīvām darba stundām nav vienīgais zaudējums, ko uzņēmums piedzīvo šajā procesā. Ja darbiniekiem ir ieradums “zagt” darba laiku, tas var negatīvi ietekmēt atmosfēru darbavietā.

Piemēram, fakts, ka daži darbinieki pieraksta sev stundas un tiek cauri ar veselu ādu, var aizkaitināt tos darbiniekus, kuri godīgi nostrādā savas stundas.. Godīgie darbinieki būs ļoti sašutuši, ja kāds veiksmīgi krāpj sistēmu.

Tas var ietekmēt arī jūsu sniegto pakalpojumu un uzņēmuma reputāciju kopumā, jo paveiktais darbs ir nekvalitatīvs.

Garākas atpūtas pauzes, personīgo lietu kārtošana darba laikā vai neefektīvs darbs var novest pie klientu zaudēšanas un sliktākajā gadījumā pat uzņēmuma bankrota.

Ja jūs vadāt uzņēmumu, tad katrs cents ir no svara, tāpēc uzņēmuma īpašniekiem jādara viss, lai minimizētu darbalaika “zādzības”.

Uzņēmums bez darbalaika zādzībām

Darbalaika aprēķins ar minūtes precizitāti!
Izmēģiniet bez maksas
Murevaba juht

Vienkārši knifi, kā nepieļaut darbalaika “zādzības”

Šeit aprakstīsim dažas stratēģijas, kuras varat izmantot savā uzņēmumā darbalaika “zādzību” samazināšanai:

  • Runājiet ar saviem darbiniekiem par darbalaika “zādzībām” un izskaidrojiet, kādā veidā tās kaitē uzņēmumam

  • Attīstiet skaidru darbalaika izsekošanas politiku, kurā aprakstiet, kā darbiniekiem jāreģistrē darbalaiks, un pastāstiet, kādas būs sekas, ja šī politika netiks ievērota.

  • Neizmantojiet novecojušo uzskaites metodi uz papīra, kuru ļoti vienkārši apkrāpt. Izmantojiet darbalaika uzskaites programmatūru. Ar šādu sistēmu darbalaika “zādzības” ir gandrīz neiespējamas.

  • Iegādājieties tādu darbalaika uzskaites sistēmu, kura izmanto biometrisko identifikāciju (piemēram, ar pirkstu nospiedumiem), lai darbinieki nevarētu reģistrēt cits citu.

  • Ja jūsu uzņēmumā ir mobili darbinieki, izmantojiet tādu darbalaika izsekošanas lietotni, kas reģistrē darbinieku atrašanās vietas (GPS), lai jūs varētu būt pārliecināti, ka darbinieki atrodas paredzētajās vietās.

  • Atgādiniet darbiniekiem reģistrēt ierašanās un aiziešanas.

  • Maksājiet saviem darbiniekiem godīgas un konkurētspējīgas algas. Šajā gadījumā viņi būs vairāk motivēti un mazāk iesniegs noapaļotas darba laika uzskaites tabulas.

Kopsavilkums

Daudzos gadījumos darbalaika “zādzības” tiek uzskatītas par pašsaprotamu lietu, un tām netiek pievērsta liela uzmanība. Patiesībā tas uzņēmumam var radīt lielāku kaitējumu, nekā sākotnēji varētu domāt.

Iespēju kontrolēt, cik daudz zaudējumu nodara neprecīza nostrādātā laika uzrādīšana, atradīsiet ŠEIT

Uzņēmums bez darbalaika zādzībām

Darbalaika aprēķins ar minūtes precizitāti!
Izmēģiniet bez maksas
Murevaba juht