Marico Ehitus: Racionāla un efektīva darba laika kontrole ar Begin
Marico Ehitus ir ļoti rosīgs celtniecības un inženierpakalpojumu uzņēmums. Kopš tā dibināšanas 2011. gadā uzņēmums ir strādājis ar desmitiem projektu. Tā sasniegumu starpā ir minams darbs pie vairākiem moderniem tirdzniecības centriem, rūpnīcām, dzīvojamām ēkām – un pat pie Igaunijas Nacionālā muzeja.
Tomēr pēc gadiem ilga efektīva celtniecības un inženierpakalpojumu darba, Marico sastapās ar zemūdens akmeni – vairāk par 50 profesionāļiem visu gadu strādājot pie dažādiem projektiem, darba laika kontrole bija kļuvusi par murgu:
- Neskaitāmas papīra veidlapas;
- Dažādšķirņu Excel izklājlapas;
- Divkārša un trīskārša laika reģistrēšana;
- Ik. Katru. Mēnesi.
Sevišķi slikti tas bija strādniekiem, kas rotēja starp dažādiem celtniecības projektiem. Situācija radīja papildu rūpes grāmatvežiem, jo viņiem vajadzēja atšifrēt visādas piezīmes un dīvainus dokumentus. Saprast tik ikdienišķu lietu kā virsstundas kļuva par problēmu.
“Ne tikai darba ar dokumentiem vadība aprija mūsu ekspertu laiku, bet mums vajadzēja arī piepūlēties, lai iegūtu precīzu un skaidru pārskatu pār celtniecības objektiem”, paskaidro Ivars Ruhno, Marico Ehitus OÜ piegādes vadītājs.
Marico Ehitus vadība pieņēma stratēģisku lēmumu atbrīvoties no Excel tabulām un papīriem, lai veiktu darba laika kontroli. Viņi sāka meklēt risinājumu, kurš atspoguļotu viņu uzņēmuma vērtības: tam bija jābūt racionālam un efektīvam. Bez tam, tā ka liela daļa no viņu komandas bija mobila, laika reģistrācijai vajadzēja būt ļoti ērtai un piemērotai dažādām datu reģistrācijas formām. Pēc Igaunijas darba laika kontroles programmnodrošinājuma tirgus izpētes, pārliecinošs uzvarētājs izrādījās Begin.
“Mēs esam pilnībā izskauduši divkāršā ieraksta darba laika uzskaites tabeles un esam drastiski samazinājuši laiku, kas mūsu vadītājiem ir jāpavada, veicot administratīvas darbības. Arī mūsu grāmatveži ir apmierināti, ka informāciju par klātbūtni var iegūt no viena avota,” saka Ivars. “Mums dažādos celtniecības objektos ir darba laika kontroles ierīces un daži no mūsu nodarbinātajiem lieto mobilās lietotnes. Reāllaika pārskats ļauj daudz vieglāk analizēt dažādos projektos pavadīto laiku, izveidot naudas plūsmas prognozes un izrakstīt klientiem rēķinus.”
Marico Ehitus priecājās par sadarbību ar Begin atbalsta komandu. Pašā sākumā, kad sistēma bija jauna, bija patiešām nozīmīgi, ka Begin sniedza atbalstu ātri un efektīvi, vienmēr draudzīgi un izpalīdzīgi.
“Daudzi no mūsu klientiem ir veiksmīgi uzņēmumi, kurus patiesi nodarbina to veiksmīgums. Līdz ar to vadībai bieži vien kā zibens no skaidrām debesīm ir tas, ka uzņēmuma darbinieki kļūst satraukti un aizkaitināti, sakot tādas lietas, kā: “Es daru savu darbu, kāpēc man ir jātērē laiks par papildu darbu ar papīriem?!”, komentē Rolands Prii, Begin OÜ Darba laika uzskaites sistēmas eksperts. “Labi paveikta darba laika kontrole var veicināt motivāciju un efektivitāti, bet, ja tā atstāta bez ievērības pārāk ilgi, tā var samilzt par reālu problēmu. Par laimi, Marico Ehitus tika pie Begin tieši laikā, lai izspruktu no lielām nepatikšanām. Es esmu priecīgs, ka mēs viņiem varējām palīdzēt.”
Vai Jūsu uzņēmums joprojām izmanto Excel un papīru, lai kontrolētu nodarbināto klātbūtni? Vai Jūsu grāmatvedis katra mēneša beigās pāri galvai ir iegrimis kļūdainās darba laika uzskaites tabelēs? Sazinieties ar mums jau šodien!